tag:blogger.com,1999:blog-31129157041283092492024-03-13T10:51:29.513-07:00EDP-BEBDAUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3112915704128309249.post-79096328268955172412012-03-12T14:15:00.006-07:002012-03-13T09:15:16.673-07:00EDP ve BEBDA<div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 14px;"><span class="Apple-style-span" style="color: #20124d;"><b>Eşitlik ve Demokrasi Partisi</b></span><b>, </b>Türkiye’de solun, bugün yaşadığımız siyasal süreci yeterli derinlikte okuyamadığı ve bu sürece uygun politikalar geliştiremediği eleştirisi üzerinden yeni bir sol arayışın adresi olarak kuruldu. İşte, Bilgiye Erişim ve Birlikte Değerlendirme Atölyeleri (BEBDA) bu arayıştan doğdu. En başından beri “öğrenen parti” olmayı şiar edinen EDP, uluslararası çapta bilgi üreten Türkiye’nin yüz akı akademisyenlerini bir araya getiriyor ve Türkiye solunda bugüne kadar çok da benzerine rastlamadığımız bir deneyimi dostlarıyla birlikte hayata geçiriyor. İstanbul, Ankara ve İzmir’de yüze yakın akademisyenimiz Tarih, Sosyoloji, İktisat, Siyaset Çalışmaları, Bilim, Toplumsal Cinsiyet, Felsefe, Sağlık, Şehircilik, Mimarlık ve Edebiyat alanlarındaki birikimlerini paylaşacaklar ve katılımcılarla birlikte başka bir öğrenme deneyimini hep birlikte inşa edecekler. Bu deneyimin, Türkiye’de sol düşünceyi zenginleştirici etkisinin kısa sürede görüleceğini düşünüyoruz.</span><br />
<span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 14px;"></span><br />
<a name='more'></a><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span style="line-height: 14px;"><br />
</span></span></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 115%;">Eşitlik ve Demokrasi Partisi kurulduğu günden bu yana, ülkede ve dünyada var olan her türlü sömürü, ezilme, inkâr ve dışlama politikalarına - bunlar arasında bir hiyerarşi kurmadan - karşı durarak bunların mağdurları ile birlikte hareket etme çabası içinde oldu. Kendi teorisini ve sözünü tek doğru kabul etmek yerine, ezilenlerin kurtuluşunun kendi mücadeleleriyle mümkün olduğu bilinci ile hareket etti ve mağdurlara kulak vermeyi, süreç içinde onlarla birlikte öğrenmeyi ve yanlışlanabilme cesaretini gösterebilmeyi ilke olarak kabul etti. Topluma önerdiği yaşam ve davranış biçimlerini, ilk olarak kendi içinde uygulamayı önüne koydu. Bu bağlamda, eskimiş ezberleri yıkan, hiyerarşik yapılanmalara karşı, eşitlikçi, demokratik, farklılıkları zenginlik olarak kabul eden bir anlayışı temel aldı.<o:p></o:p></span></span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><br />
</span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 115%;">Bizler, Türkiye ve dünya solunun büyük özveriler ve mücadeleler sonucunda oluşturduğu teorik ve pratik değerlerini, yeninin inşası için ortak bir temel, değerli bir miras olarak kabul ediyoruz. Ancak bu mirasın, özgürlükçü bir projenin temelini oluşturması için derin ve kapsamlı bir eleştiriye tabi tutulması gerektiğini de biliyoruz.<o:p></o:p></span></span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><br />
</span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 115%;">Kapitalist modernleşme süreci, bir yandan insan aklının özgürleşmesini temel alarak kutsal olanın sorgulanmasını önüne koyarken, diğer yandan kendi politik gerekleri doğrultusunda yeni ezberler, tabir yerindeyse yeni kutsallıklar oluşturdu. İnsanın ‘doğasını’, bilgisini parçalayan, kendisine ve yaşadığı çevreye duyarsızlaştıran, yabancılaştıran, herkesi kendi hücresine hapseden bir dünya kurdu. Bilimi de bu tek tip varoluşun hizmetine koştu. Tarihten ekonomiye tüm alanlarda ‘resmi’ ideoloji ve algılamalar dayatılırken, buna karşı ‘gayrı resmi’ ezberler oluşmakta gecikmedi. Resmi ya da gayrı resmi bu ezberler, bugünkü hayatı anlama ve algılamaya hizmet etmek yerine, herkesin kendi gettosunda sahte bir tatmin yaşamasına hizmet ediyor; belki de en kötüsü, farklı düşünceleri kendi kutsalına bir saldırı olarak algılayıp onları ötekileştiriyor.<o:p></o:p></span></span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><br />
</span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 115%;">İçinde yaşadığımız dünyayı, doğayı, toplumu, tarihsel ve güncel olarak bizden farklı (ya da benzer) yaşam biçimlerini daha iyi anlayabilmek, bunlar arasındaki geçişkenlikleri ve kopuşları kavrayabilmek için daha çok bilgiye, birlikte düşünmeye, tartışmaya, eleştiriye ve özeleştiriye ihtiyacımız var. Bütün bunları pratik bir eyleme dönüştürmek ve dönüştürürken de dönüşebilmek gerekiyor. Bizler, hayata müdahale etmek için birlikte öğrenmeyi önümüze koyuyoruz. Başka bir öğrenme deneyiminin mümkün olduğunu, bireysel ve kolektif olanın birlikte yeniden inşa edilebileceğini düşünüyoruz.<o:p></o:p></span></span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><br />
</span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 115%;"><span class="Apple-style-span" style="color: #351c75;">Partili olsun ya da olmasın tüm dostlarımızı bu deneyimi birlikte yaratmaya davet ediyoruz. <o:p></o:p></span></span></span></div></div><div class="MsoNormal"><div style="text-align: justify;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif; font-size: small;"><br />
</span></div></div>cihanhttp://www.blogger.com/profile/03717595187982349837noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3112915704128309249.post-67058058944496305512012-03-12T13:59:00.000-07:002012-03-14T05:35:10.928-07:00BEBDA 2. DÖNEM BAŞLIYORBilgiye Erişim ve Birlikte Değerlendirme Atölyeleri 17 Mart'ta İstanbul, Ankara, İzmir ve Denizli olmak üzere 4 ilde eşzamanlı olarak başlıyor.<br />
<br />
BEBDA'nın ikinci etabında ders verecek akademisyenler:<br />
<br />
Murat Özbank, Özgür Gürsoy, Sanem Güvenç Salgırlı, Sibel
Yardımcı, Ahmet İnsel, Ufuk Uras, Pınar Uyan, Yüksel Taşkın, Murat Paker,
Mehmet Bekaroğlu, Levent Yılmaz, Baki Tezcan, Ahmet Ersoy, Elçin Macar, Alp
Yücel Kaya, A. Doğan Çetinkaya, Nil Mutler, Alev Erkilet, Nükhet Sirman, Mesut
Yeğen, Önder Çetin, Besim Dellaloğlu, Erol Köroğlu, Engin Kılıç, Olcay
Akyıldız, Erkan Irmak, Chris Stephenson, Tanay Sıdkı Uyar, Cemil Ertem, Erol
Katırcıoğlu, Erdal Yavuz, Güney Çeğin, Cem Orhan, Alim Arlı, Mustafa Gültekin,
Oktay Özel, Onur Yıldırım, Selçuk Dursun, Cem Deveci, Alev Özkazanç, Betül
Yarar, İlhan Tekeli, Kürşad Ertuğrul, Kudret Emiroğlu, Suavi Aydın, Akile
Zorlu, Aslı Çırakman, Ergi Deniz Özsoy, Levent Yılmaz, Gürkan Karakaş, Yusuf
Uludağ.cihanhttp://www.blogger.com/profile/03717595187982349837noreply@blogger.com